Jeff Chieh–hua Hsieh

Благодарим на Виж!София за интервюто с хореографа на тайванската танцова компания Anarchy Dance Theatre – Jeff Chieh–hua Hsieh.
Jeff Chieh–hua Hsieh вероятно е име, което ви попада за първи път. Впечатли ни, защото предстои да го срещнем на предстоящото издание на ONE DANCE WEEK със спектакъла на неговата компания Anarchy Dance Theatre – ВТОРО ТЯЛО. И вероятно след това ще го помним дълго.

Основан през 2010 г., този съвременен танцов театър се стреми да създава свой танцов речник и да действа като платформа, която позволява колаборации между артисти от всички сфери на съвременното изкуство.

Базиран в Тайван, Jeff завършва архитектура, но прави магистратура по танцова хореография. Затова и творбите му се фокусират върху усещането за тялото и неговата връзка с времето, пространството и обществото. И именно заради това негово отношение го разпитахме какви трябва да бъдат съвременните пространства за изкуство.
ДО КОЛКО ПРОСТРАНСТВАТА ВЛИЯЯТ НА СЪДЪРЖАНИЕТО НА ЕДНА ИЗПЪЛНИТЕЛСКА ТВОРБА?
В пърформанса Second Body пространството играе особено важна роля. Първата му част се играе на тъмно и публиката чува само звука на движенията на тялото в пространството. Чрез този шум може да бъде усетена връзката между тялото и мястото и да се добие представа за самото тяло. Друг пример е третата част на представлението, където се говори за това как тялото създава и променя пространството, което в крайна сметка променя и самото тяло.
С КАКВО СЕ РАЗЛИЧАВА ПРОЦЕСЪТ ПО СЪЗДАВАНЕ НА ЕДНА SITE SPECIFIC ТВОРБА?
Когато става дума за site specific творба, това означава че трябва да се създаде диалог между работата и самото място. Затова по време на процеса е много важно да се наблюдава пространството, да се усети и да се добие лична гледна точка, за да се случи този диалог. Нещо повече – да се въвлекат и елементи от мястото като обекти, светлина, сянка, звук от обкръжението и така нататък, за да се направи този перформънс уникален.
УСПЯВА ЛИ СВЕТЪТ НА ИЗЛОЖБЕНИТЕ ПРОСТРАНСТВА ДА НАВАКСА РАЗВИТИЕТО НА НОВИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В ИЗКУСТВОТО ДОСТАТЪЧНО БЪРЗО?
Успяват или не, всъщност най-важното за наваксването на темпото на развитие са хората. Да бъдем гъвкави и с отворено съзнание ще бъде ключът към този бързо развиващ се свят.
КАКВО ПРИТЕЖАВА ИДЕАЛНОТО ИЗЛОЖБЕНО ПРОСТРАНСТВО НА БЪДЕЩЕТО?
Не съществува идеално изложбено пространство. Всяко притежава свой собствен характер. Никога не можеш да намериш пространство, което да е подходящо за всички видове пърформанси и изложби.
КОЕ ИЗЛОЖБЕНО ПРОСТРАНСТВО ВИ Е ВПЕЧАТЛИЛО НАПОСЛЕДЪК И ЗАЩО?
WRO Аrt Center във Вроцлав, Полша е много впечатляващ за мен. Независимо, че не притежават най-грандиозното пространство, центърът е изпълнен със страст и позитивна енергия. Точно този характер ще направи всичко възможно в него. Нямам търпение да следя тяхното развитие.
Снимка: WANG Wen-Ning